Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Saul

Boh povedal tak môj ľud chce mať kráľa nestačím mu ja ,dobre bude ho mat ale potom bude lutovat  že mal takuto žiadost ,bude mať takeho akeho si zasluží ,ako mi je uzko ked si nato pomyslím  slzy mal skoro na krajičku ked to hovoril

,
v jeho narode bol isty človek čo mal syna bol to celkom pohladný mladý muž pekne vyrasteny 
v celom narode nebolo vyrastenejšieho muža volal sa Saul 
Boh videl v jeho srdci ešte tam nemal tolko pýchy ako potom neskôr ,ale už tam rástla sice ešte mala 
ale bola tam bol ešte mladý čistejší ,ráz sa stratili oslice jeho otca ten povedal Saulovi 
chod najst oslice dam ti jedneho sluhu aby si nešiel sám ,syn povedal idem otče neboj najdeme ich 
šiel so sluhom čo mu dal otec ,dlho šli ale oslice nenašli ,Saul bol už unaveny povedal si asi ich dnes 
nenajdeme mali by sme sa vratit povedal to aj sluhovi ten nato počul som o jednom mužovi čo vidi 
do buducnosti podme za ním on nám povie kde su oslice Saul najprv namietal mali by sme sa vratit zajtra 
za ním pojdeme a nemame mu čo dat zato ,sluha povedal mam tu mincu jednu ta stačí ,napokon Saul suhlasil 
a šli ešte nevedel čo mu to prinesie že sa stane králom ,už počul o tom že narod chce krála 
ale vôbec mu ani na um neprišlo že on bude tým králom ,myslel si ešte ktovie koho určia za krála 
som zvedavý kto to bude len tak v duchu si uvažoval ,
ked prišli k Samuelovi a hovorili o osliciach Samuel tak zvlaštne pozeral na Saula ten si to všimol 
a pytal sa ho prečo tak na mna pozeraš ? potom Samuel vzal olej a nalial na jeho hlavu a hovoril 
teba si Boh vyvolil za krála nad izraelom Saul bol velmi prekvapeny nad tým on a král ? ved toto 
ani vo sne nemyslel ale pocitil v sebe radost ,a oslice sa neboj už sa našli hovori Samuel otec 
si robí starosti o vás kde ste vratte sa domov potom sa ti povie ako budeš dalej pokračovat 
Saul sa zo sluhom vratil domov o tomto čo zažil nepovedal otcovi ,otec mu vravi oslice sa našli 
a vy kde ste tolko boli mal som starost o teba synu ,potom mu Saul povedal všetko ,
potom Samuel vyhladal Saula a povedal mu aby šiel bojovat z amalekitmi ,Saul šiel mal trochu strach 
ale veril že Boh mu pomôže a zvitazil a vtedy spyšnel viac ako predtým si nahovaral 
že len on je vítaz že zo svojou silou premohol nepriatela 
Boh to videl do srdca mu videl a bol z toho smutný ,povedal ta jeho pýcha ho privedie do zahuby 
tak ako Lucifera ktoreho som stvoril ako najkrajšieho anjela 
pred dalšou bitkou mal čakat na Samuela ale ten dlho nechodil vtedy si povedal 
asi už nepride urobim ja obetu aj tak urobil ked prišiel Samuel hovoril mu dlho si nechodil 
tak som ja vykonal obet lebo lud už bol netrpezlivý ,Samuel nato to si nemal robit jasne som ti 
povedal že pridem aby si čakal ,Bohu sa viac pačí poslušnost a nie krv bykov 
Saul hovoril odpusti mi prosim Samuel modli sa za mna ,odpovedal modlim sa ale toto si nemal robit Saul 
ja viem ale lud sa odo mna oddaloval musel som Samuel ,ten nato vidim že sa spoliehaš len na seba 
nie na Pána moc je v tebe pýchy aj Boh to vidi a nepači sa mu to 
Sauul dalej prosil ale márne ,potom mu Samuel prikazal aby bojoval z dalšim narodom 
Saul bojoval a zvitazil ,v duchu si myslel moje vítazstvo na Boha uplne zabudol 
nadymal sa vo svojej pýche ,si namyšlal že len svôjou silou zvitazil nie z Bohom 
tak mu královanie vstuplo do hlavy si namyšlal viac ako treba že on je ako Boh 
raz sa stalo že zas nesplnil o čo ho Samuel žiadal Saul vtedy velmi prosil aby sa mu královstvo 
udržalo ale Samuel mu povedal Boh si našiel lepšieho človeka ako si ty ktorý ho bude viac posluchat 
a byt mu oddany ty si sa od neho sám odlučil namyšlaš si že si svojou silou vyhral a Boha si od seba 
odohnal ,Saul sa nahneval za tieto reči iny král tu bude to nie to nikdy povedal zabijem ho skôr 
ako sa stane králom len já som král ,nemohol potom spávat citil sa zle citil sa ohrozený iným 
potom mu priviedli mladika čo vedel hrat na lutne bolo to pekný chlapec aj Saul si ho oblubil 
na začiatku jeho piesne mu pomahali a už sa necitil tak zle na duši 
Boh hladel na Saula zo smutkom sklamaním ,hovoril odlučil sa odo mna ja som ho nechcel 
zavrhnut ale on to chcel je mi ho luto ale čo urobim svoju vôlu mu nemôžem vnutit 
spyšnel a moc toho privedie do zahuby ,Samuelovi povedal už tolko neplač za ním aj mne je z toho tažko 
ale vyhliadol som si ineho je to ešte chlapec ten bude králom ma srdce dobre čiste je blizo mna 
pojdeš za ním a pomažeš ho za krála neboj Saul ti nič neurobí ,ani jemu ja ho budem aj teba chranit 
toto bude král podla môjho srdca ,
Saul viedol dalšie bitky ale pri niektorých už nevitazil bol stale podraždeny nepokojný 
prosil kričal na Boha prečo od neho odišiel citil sa sám citil v sebe tu hroznu prázdnotu 
citil ako ho opuštaju priatelia ako ním pohrdaju ,jeho syn Jonatan sa spriahol z buducím králom 
velmi sa zpriatelil z tým Davidom ten ma štastie kde len príde vyhrava boje 
maju ho radšej ako mna ako ho len nenavidim hovori si ,predtým som mal rád ako syna ale teraz vidim 
že ma chce pripravit o moje královstvo musim ho zabit a čím skôr on je ten vyvoleny o ktorom 
hovoril Samuel ano on nik iný ,spánok ho obchadzal myslel ako ho zabije 
Saul zo dna na den bol neppkojný pokušal sa Davida zabit ,Jonatan mu to vyčital hovoril 
otče čo ti urobil David že mu tak číhaš na život ? Saul odpovedal nediv sa ked ti zoberie královstvo 
on bude králom aj chce či to nevidiš ,Jonatan na to David netuží ta zbavit kralovstva nieje taký 
mylíš sa otče ,nie nemylim a ty sa ho tolko nezastavaj si môj syn dufam že si so mnou či nie ? 
ano odpovie mu ale mam velmi rád aj Davida či si vari zabudol že ti zachranil život že zabil 
Goliaša ? nezabudol práve preto ho oslavovali viac ako mna kedy v živote 
ako som sa citil vtedy poniženy že taky chlapec premohol toho chlapa ja som len trčal v stane 
premohol z Bohom povedal Jonatan od teba sa Boh vzdialil ,Saul nato vzdialil zavrhol ma ani nevieš ako mi je 
a ty mi ešte pridavaš ked si s nim z Davidom ,Saul nečakal na odpoved odišiel bolo mu zas na nič 
citil sa zle citil že Boh s ním už nieje ,citil hnev na neho aj na seba na Jonatana ale najma na Davida 
potom videl že David ho mohol zabit ale nezabil vtedy pocitil pohnutie že by mu krivdil 
aj tužil ho zas mat rád ale niečo v nom sa burilo ,
stale pochybnosti namyšlanie že mu vezme královstvo 
čakala ho ešte jedna bitka chcel vyhrat prosil Boha o pomoc ale ten sa mu neozval 
tak sa rozhodol vyhladat vešticu aby mu vyvolala Samuela z mrtvých 
ten mu povedal čo ho čaká ,Saul sa tak vydesil toho že nechcel nič jest nespal celu noc 
desila ho ta predstava smrt ho čaka a on chce ešte žit ,dostal velky strach 
citil keby nebol tak spyšnel Boh by bol pri nom i nadalej ale už je neskoro hovoril si 
posledný boj bol zlý prehraval ked videl ako mu zabili syna Jonatana prosil vojaka aby mu ukončil život 
odmietol vzal teda meč a nasmeroval ho proti sebe jeho posledná myšlienka bola prečo som tak spyšnel 
stratil som Boha aj syna svôj život som stratil a ukončil z mečom svôj život 
Boh bol zarmuteny ale povedal sám si to zvolil tak to má ,ale môj buducí král bude iný a z jeho kmena 
sa narodi ten kto spasí ludi .

 

 

Autor: Henrieta Krehaková | sobota 26.5.2018 17:34 | karma článku: 0 | přečteno: 76x
  • Další články autora

Henrieta Krehaková

Odsudil si nevinneho

Od toho dňa v sebe počujem ten hlas ,mučí ma páli ako žeravý oheň ,preniká až do kostí ,nemam pokoja spánok ma obchádza nenavidim noc ,snažím sa prehlušit ten hlas vínom pijem aby som zabudol na neho na jeho tvár ako na mna hladel

5.5.2019 v 9:27 | Karma: 5,64 | Přečteno: 232x | Diskuse| Osobní

Henrieta Krehaková

Salome

Bola mladá krásna plná života ,v jej srdci nebol ešte tieň nebolo tam ešte zlo , to prišlo až potom mohla byt dobrá láskavá keby ju matka nepokazila , nezničila jej srdce dušu ,Salome mlade dievča vedela poznala toho ktoreho hlavu

4.5.2019 v 13:27 | Karma: 5,34 | Přečteno: 127x | Diskuse| Osobní

Henrieta Krehaková

Boh Otec

Velmi mi pomáha ,cítitm jeho prítomnost ,silu ktoru mi dáva ,bez nej by som to všetko nezvladala ,je mojím všetkým láskou je u mna na prvom mieste ,aj ked som sama necitim sa sama cítim že je so mnou ,pomáha mi ,posilnuje ma

8.1.2019 v 19:19 | Karma: 10,59 | Přečteno: 175x | Diskuse| Osobní

Henrieta Krehaková

Osamelá

Yvonne bolá štastná dovtedy pokial neprišla o otca ,zabil sa pri autonehode ,vtedy akoby sa jej zrutil celý svet prežívala vo vnutri bolest jej otec ktorý bol pre nu všetkým ,ktorý ju vedel vypočut ked jej bolo tažko bol preč

23.12.2018 v 11:33 | Karma: 4,54 | Přečteno: 146x | Diskuse| Osobní

Henrieta Krehaková

Nové Srdce

Simon sa cítil čoraz horšie a horšie ,odmalička trpel na srdcovu vadu ,a teraz sa to dost zhoršilo ak sa nenajde darca tak zomrie ,už nemohol ani chodit len ležal na posteli a rozmyšlal ake to bude ak zomrie aka bude smrt ,čo

29.7.2018 v 12:00 | Karma: 8,95 | Přečteno: 160x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 715x
 .

Seznam rubrik